آشنایی با صنعت تابلوسازی - تابلوسازی سلکو

5314 275 0912

آشنایی با صنعت تابلوسازی

آشنایی با صنعت تابلوسازی

فهرست مطالب

یکی از رایج ترین روش های تبلیغاتی و نشان دادن هویت یک کسب و کار، استفاده از انواع تابلوهای تبلیغاتی می باشد. تابلوهای تبلیغاتی در انواع زیاد و متنوعی طراحی و ساخته می شوند که هر فردی با توجه به سلیقه خود آن ها را تهیه می کند. برای این کار باید ساخت تابلو تبلیغاتی را به یک تابلوساز مطرح واگذار کرد که در آن از بهترین مواد و متریال استفاده شود. در این مقاله به صورت به آشنایی با صعنت تابلوسازی خواهیم پرداخت.

در صنعت تابلوسازی باید به چه اصولی توجه کرد؟

یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی همانطور که گفته شد، تابلوسازی می باشد که به یکی از ایده آل ترین ابزارهای تبلیغاتی تبدیل شده است. در واقع زمانی که یک تابلو ساخته می شود، هدف اصلی تحت تاثیر قرار دادن حافظه بصری مخاطبین می باشد که باعث می شود این برند در ذهن مخاطبین باقی بماند. به  این منظور در این روش از خصوصیات ویژه ای از جمله ابعاد مناسب، طراحی های خارق العاده و خصوصیات دیگر استفاده می شود. بنابراین برای این کار باید اصول مهم را مدنظر قرار داد که بتوان به روی مخاطبین تاثیر گذاشت. این اصول شامل موارد مهم می باشد که بهتر است به آن ها توجه کنید:

طراحی در ساخت تابلو

طراحی در قدم اول در ساخت تابلو از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که این در درجه اول طراحی تابلو است که باعث می شود مخاطب به سمت برند و آن محیط جذب شود. پس باید بتوان طراحی ایده آل  را در آن پیاده کرد. امروزه استفاده از انواع این تابلوها به یکی از بهترین چشم اندازهای تبلیغاتی تبدیل شده است. با در نظر گرفتن تاثیرات فوق العاده اصول طراحی به روز جذابیت ظاهری تابلو، می توان کیفیت مناسبی را نیز در آن پیاده کرد.

جنس و متریال در ساخت تابلو

کیفیت به کار برده شده در یک تابلو تبلیغاتی از اصول مهم دیگری است که باید در صنعت تابلوسازی رعایت شود. همانطور که میدانید، تابلوهای تبلیغاتی از مهمترین آیتم های رساله محسوب می شود که می توانند برند شما را به مخاطب نشان دهند. بنابراین این تابلو باید به صورتی باشد که بتواند در برابر عوامل جدی و آسیب زا مقاومت بالایی داشته باشد. چرا که در صورتی که جنس مطلوبی در آن به کار نرود، تابلو به راحتی آسیب دیده و خراب می شود.

منتشر کردن نور به صورت یکنواخت 

در سطح تابلو ماژول هایی که به کار برده می شوند، باید به صورت یکنواخت استفاده شوند. چرا که وقتی تابلو روشن می شود، این نور باید به صورت یکسان در همه سطوح تابلو پخش شود. این آیتم نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث می شود تا مخاطب به سمت تابلو جذب شود.

انواع تابلوهای تبلیغاتی

تابلوهای زیادی برای جذب مخاطب و به منظور تبلیغات طراحی و ساخته می شوند که هر یک از آنها دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشند. بنابراین بهتر است که با انواع این تابلو آشنا شوید:

تابلو چلنیوم

این تابلو یکی از پرطرفدارترین ها و از انواع تابلوهای تبلیغاتی جذابی قرار دارد که در انواع متفاوتی ساخته می شود. تابلو چلنیوم یک تابلو به صورت حروف برجسته است که معمولا ساخت سطح رویه آن از پلکسی گلاس و سطح کناری و زیرین آن از آلومینیوم طرح استیل می باشد.

تابلو کامپوزیت

یکی دیگر از انواع تابلوهای تبلیغاتی مدرن و به روز، تابلوهای کامپوزیت است که در آن از ترکیب ورق های پلی اتیلن و آلومینیوم استفاده شده است. در واقع در ساخت این تابلو، دو ورق الومینیوم دو طرف آن را تشکیل میدهند.

تابلو لاس وگاس

یکی از تابلوهایی که از سادگی و جذابیت زیبایی برخوردار است، تابلو وگاس است که در آن از لامپ هایی با ترکیب حروف برجسته و لامپ های فلامینی و ال ای دی ساخته شده است که بیشتر از آن ها برای انواع مغازه ها استفاده می کنند.

تابلو استیل

نمونه ای از انواع تابلوهایی که در ساخت تابلو به کار برده می شود، تابلو استیل است که این تابلو در ساخت حروف برجسته یک گام نسبت به آلیاژها جلوتر می باشد. در این تابلو برش به وسیله لیزر انجام شده و برای انواع نماهای داخلی و خارجی به کار برده می شود و بسیار مناسب است.

تابلو پلکسی

یکی از انواع تابلوهایی که از ظرافت زیادی بهره مند هستند، می توان به تابلو پلکسی اشاره کرد که در ساخت آن از لبه های هندی و کنشکاف استفاده شده است و به این صورت در بازار شناخته شده اند. به این صورت این تابلوها با حرارت مونتاژ می شوند.

تابلو فلزی

از انواع تابلوهای پرکاربرد، می توان به تابلوهای فلزی اشاره کرد که در انواع با نور و بدون نور ساخته شده اند. این دسته از تابلوها معمولا از ترکیب متریال های پلکسی، چلنیوم و پلاستیکی ساخته می شوند و به این صورت می توان آنها را به طرح دلخواهی که مشتری سفارش داده است رساند.

تابلو ترموود

شاید بارها نام این دسته از تابلوها را شنیده باشد. تابلو ترموود به کمک حرارت دادن چوب و به وسیله دمای بالا ایجاد می شود. به این صورت رنگ کاری در آن به وسیله قرار دادن در کوره و یک روز قبل از نصب صورت می گیرد. این نوع تابلوها معمولا برای رستوران ها و کافی شاپ ها و .. به کار برده می شوند.

تابلو پلاستیک

تابلوهای پلاستیکی را نیز بسیار در اطراف خود دیده اید. این نمونه از تابلوهای تبلیغاتی با استفاده از گرم کردن پلاستیک و قرار دادن آن در خلاء ایجاد می شوند. در اصل ساخت این تابلوها به وسیله دستگاه های پیشرفته صورت می گیرد و در ساخت حروف های برجسته کارایی بسیار دارند.

کلام آخر

برای آنکه بتوانید با کیفیت ترین نوع تابلو تبلیغاتی را سفارش دهید، بهتر است قبل از اقدام به سفارش در انتخاب تابلو مشاوره های لازم را از بهترین مجموعه فعال در صعنت تابلوسازی دریافت کنید. همچنین بهتر است به برندی مراجعه کنید که گارانتی کیفیت و دوام محصول داشته باشد. به این صورت می توانید با خیال آسوده یک تابلو تبلیغاتی با دوام و با کیفیت ایده آل را تهیه و سفارش دهید. بهترین تابلو به معنای جذب مشتری و رونق یافتن کسب و کار شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تابلو مغازه مدرن
مجله

تابلو مغازه مدرن

تابلو مغازه مدرن، یک عنصر بسیار مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه‌هاست که با استفاده از طرح‌ها …

تابلو سازی در سعادت اباد
مجله

تابلو سازی در سعادت اباد

تابلوسازی یکی از حوزه‌های هنری و تجاری است که در تابلو سازی در سعادت اباد نیز رونق خوبی …

تابلوسازی در ستار خان
مجله

تابلوسازی در ستارخان

ستارخان، یکی از معروف‌ترین محله‌های تهران است که در شمال شهر واقع شده است. در این منطقه، خدمات …