تابلو مغازه و تابلو فروشگاهی - تابلوسازی سلکو

5314 275 0912

تابلو مغازه و تابلو فروشگاهی

تابلو مغازه و تابلو فروشگاهی
محصولات سلکوتابلو

تابلو مغازه چیست ؟ مغازه کلمه ای می باشد که ریشه آن در زبان فرانسه بوده است. و پس از داخل شدن به زبان ترکی به زبان فارسی هم داخل شد . در صورت کلی و تعریفی جامع از مغازه باید ذکر کرد که مغازه محلی می باشد. که جنس ها و انواع کالاها در آن به فروش خواهد رسید. که تخصص ، حرفه و فروش اجناس معین برای افراد در مغازه ها هم شغل نامیده خواهد شد.

ولی نکته ای که در رابطه با مشاغل و صنف های گوناگون مفید و بسیار مهم می باشد کسب درآمد و بازاریابی ایشان بوده است. که قادر است از راه ها و شیوه های گوناگون تبلیغات صورت گیرد. که یکی از آنها تابلو مغازه می باشد.

این نوع تابلو به عنوان یک گزینه تبلیغاتی از شیوه های کاربردی بوده است. که نقش خیلی مهمی در کسب درآمد مشاغل خواهد داشت. و در انواع گوناگون همراه با متریال های مختلف تولید خواهد شد. که لازم است برای انتخاب درست و مناسب آن نکاتی را باید رعایت کنید .

تاریخچه تابلو مغازه

در گذشته های بسیار دور انسان ها جهت علامت گذاشتن و نشانه ها از سنگ و چوب استفاده می کردند. به این صورت که از طریق ابزارهای دست ساز خود در همان ادوار مبادرت به حکاکی روی سنگ و چوب می کردند. که این کار اول به طور معمول بین نظامیان برای تفکیک کردن آنها به کار گرفته می شد. با گذشتن سالها حکاکی روی سنگ و چوب جهت نشانه گذاشتن بر روی بعضی از مکان ها برای معرفی آنها به کار می گرفت. که یکی از آنها سر در مغازه ها بوده است.

در واقع حک نمودن روی چوب و سنگ و نصب آنها بر سر در مغازه ها شروعی جدید و تازه به عنوان پیدا شدن تابلو مغازه ها بود. که امروزه شاهد انواع و شکل های گوناگون آن تحت عنوان تابلو مغازه و تابلو فروشگاهی در سطح شهر خواهیم بود .

تابلو فروشگاهی چیست ؟

تابلو فروشگاهی در مقابل تابلو مغازه جثه ای بزرگتر خواهد داشت. و به طور معمول صاحبان فروشگاه ها توجه بسیاری به زیبا کردن تابلو تبلیغاتی نخواهند داشت. و از یک تابلو بنر ، تابلو فلکسی ، تابلو نئون پلاستیک و یا تابلو چلنیوم ساده جهت سر در فروشگاه استفاده خواهند کرد.

فروشگاه ها علاوه بر تابلوهای فروشگاهی که در سر درب فروشگاه ها نصب خواهند شد. جهت معرفی قسمت های درونی فروشگاه و قفسه بندی های موجود در آن احتیاج به نصب تابلوهای فروشگاهی دیگر خواهند داشت.

یکی از پرمصرف ترین تابلوهای فروشگاهی که اکثرا به صورت تابلو لایت باکس و یا تابلو فلزی ساخته خواهند شد. تابلو راهنما می باشد. که به وسیله آن مشتریان به آسانی می توانند به بخش های مورد احتیاج خود مراجعه نموده و اقلام اساسی خود را خریداری کنند .

تابلو مغازه و تابلو فروشگاهی

 ساخت تابلو مغازه و فروشگاهی

ساخت تابلو مغازه و تابلو فروشگاهی احتیاج به طی کردن چندین مرحله خواهد داشت :

مرحله نخست :

اندازه گیری تابلو که شامل طول ، عرض و ارتفاع آن می باشد .

مرحله دوم :

طراحی تابلو مغازه و تابلو فروشگاهی حروف برجسته از طریق نرم افزار صورت می گیرد. در این بخش می توان با تهیه کردن موکاپ تابلو پیش نمایشی از کار را به مشتریان نشان خواهد داد. و نظرات آنها را جویا خواهد شد .

مرحله سوم :

در بخش برش حروف طراحی می شود کار برش به وسیله دستگاه سی ان سی  و یا دستگاه برش لیزری صورت می گیرد .

مرحله چهارم :

مونتاژ حروف و چسباندن رویه و لبه ها به هم

مرحله پنجم :

نورپردازی حروف برجسته فروشگاهی می باشد که از طریق لامپ های اس ام دی انجام می شود .

مرحله ششم :

نصب حروف برجسته بر روی زیر ساز می باشد که جنس زیر ساز از نوع پی وی سی ، ورق کامپوزیت ، چوب ترموود ، شیشه ، سنگ و یا ام دی اف خواهد بود.

مرحله هفتم :

نصب تابلو مغازه و تابلو فروشگاهی در محل می باشد .

تابلو فروشگاهی چلنیوم

با توجه به توسعه روزافزون فناوری در تابلو مغازه و تابلو فروشگاهی ، تابلو چلنیوم یکی از جدیدترین و مدرن ترین تابلوهای تبلیغاتی می باشد. این مدل از تابلوهای آلومینیومی نسل جدیدی از تابلوهای حروف برجسته با تزیین به وسیله لامپ های روشنایی خواهند بود. که از لایه پلکسی گلاس و لبه های چلنیوم که در حقیقت آلیاژ سخت آلومینیوم خواهد بود تشکیل خواهد شد.

این مدل حروف برجسته در حال حاضر از نظر آراستگی های بصری و مقاومت زیاد آن در برابر تغییرات آب و هوایی و آسیب پذیری کمتر در مقابل دیگر تابلوهای قدیمی که از طول عمر کمتری برخوردار هستند. از طرفدارن زیادی در بین مشتریان و فروشگاه های تابلوسازی و تابلوهای برجسته برخوردار خواهد بود .

تابلو مغازه و تابلو فروشگاهی چلنیوم به چند صورت متفاوت طراحی و اجرا خواهد شد که عبارتند از :

تابلو چلنیوم ساده :

این تابلو از طریق پلکسی گلاس طراحی و اجرا خواهد شد و رویه و لبه های حروف هر دو از ورق شفاف پلکسی ساخته می شوند .

تابلو چلنیوم طلایی :

جهت ساخت تابلو چلنیوم طلایی از پلکسی گلاس با رنگ طلایی و لامپ های اس ام دی طلایی رنگ استفاده خواهد شد .

تابلو چلنیوم کریستالی :

در طراحی این نوع تابلو از دو پلکسی گلاس استفاده خواهند کرد و نیز از دانه های کریستالی جهت ساخت آن استفاده می کنند .

تابلو چلنیوم ستاره ای :

تابلوساز در موقع ساخت این مدل تابلو برش هایی بر روی پلکسی دوم به وجود می آورد. که این برش ها موجب شکست نور و به وجود آمدن نقطه های نورانی مشابه ستاره های آسمانی خواهد شد .

تابلو چلنیوم پلکسی دوبل :

از تابلوهای بسیار محبوب و حروف برجسته در ایران تابلوهای چلنیوم پلکسی دوبل می باشند. این نوع از تابلوها از جنس پلکسی گلاس و دور تا دور چلنیوم ، همچنین با پلکسی اضافه در کارها اجرا می شود. و در تولید آنها از پلکسی در انواع رنگ های دلخواه استفاده می نماید. رنگ های تیره مانند دودی و مشکی جهت این نوع کار تقاضای زیادی خواهند داشت .

تابلو مغازه

تابلو مغازه وسیله ای است که با استفاده از آن می توانید به بهترین شکل ممکن خدمات خود را برای دیگران عرضه کنید و به تبلیغ شغل خود بپردازید. امروزه اکثر کسب و کار ها مربوط به خدمات فروش می باشند و اکثر مغازه ها هم این خدمات را ارائه می دهند.

برای اینکه بتوانید با افزایش فروش روبرو شوید باید از یک تابلوی عالی و مناسب استفاده کنید تا روند فروش شما صعودی شود.

در همین راستا تابلو های تبلیغاتی متنوع و زیادی در بازار وجود دارند که هر یک از آن ها ویژگی های خاص خود را دارا هستند و کاربرد خاص خود را ارائه می دهند و افراد می توانند طبق سلیقه ی خود و طبق بودجه ای که دارند و بر اساس نوع خدماتی که ارائه می دهند، مناسب ترین تابلو برای مغازه ی خود خریداری کنند.

دقت داشته باشید که استفاده از یک تابلوی مناسب و سازگار با خدماتی که ارائه می دهید، نقش زیادی روی موفقیت آمیز بودن کسب و کار شما خواهد داشت.

تابلو هایی که در سر درب مغازه قرار می گیرند، نشان دهنده ی شغل و نوع فعالیت شما می باشند و در نتیجه تابلو ها می توانند عضو جدانشدنی خیابان ها و شهر ها باشند.

 اگر شما در یک خیابان حرکت کنید متوجه می‌ شوید که ده‌ ها تابلو وجود دارد که هر تابلو کسب و کار خاصی را معرفی می کند.

اگر تابلوی مغازه شما زیبا باشد هم به زیبایی سر درب مغازه ی شما منجر می‌ شود و هم به زیبایی سطح شهر کمک زیادی می‌ کند.

پس علاوه بر اینکه به مسئله کیفیت و نوع متریال تابلو اهمیت می دهید، سعی کنید که برای زیبایی آن هم ارزش قائل باشید و تابلویی را انتخاب کنید که زیبا و چشم نواز باشد. زیرا زیبایی هم تاثیر زیادی روی روند جذب مشتری خواهد داشت.

در ادامه ی این مقاله قصد داریم که بیشتر به تابلوی مغازه، انواع آن و ویژگی هایی که باید داشته باشد بپردازیم تا عزیزانی که قصد خرید و یا تعویض تابلوی مغازه ی خود را دارند بتوانند با شناخت و آگاهی بیشتر این اقدامات را انجام دهند.

تابلو مغازه

طراحی تابلو مغازه:

مهم ترین نکته ای که در هنگام سفارش و خرید تابلو مغازه باید به آن توجه کنید طراحی تابلو می باشد. طراحی تابلو اولین مرحله ی ساخت تابلو به شمار می آید و به دست یک شخص متخصص انجام می‌ شود. معمولاً گرافیست ها این کار را به خوبی انجام می‌ دهند و با نرم افزار های گرافیکی طرح اولیه تابلو را تهیه کنند و پس از آن طرح برش می خورد و تابلو ساخته می شود.

در طراحی تابلو به نوع خدماتی که ارائه می شود دقت زیادی کنید. برای مثال تابلویی که برای یک بانک طراحی می‌ شود با تابلویی که برای یک فروشگاه طراحی می‌ شود کاملاً متفاوت است و نمی توان طراحی تابلو را یکسان و شبیه به هم دانست.

طرح اولیه ی تابلو مهمترین نقش را در روند جذب مشتری ایفا می‌ کند و طراح باید سعی کند که بر اساس خدمات متناسبی که آن مغازه ارائه می دهد مناسب ترین طرح را طراحی کند.

برای مثال اگر فروشگاه شما، یک کتابفروشی است، در طراحی آن می توان از نقش کتاب، خودکار و قلم استفاده کرد. اما سعی کنید که زیاد طرح تابلوی شما شلوغ نباشد.

زیرا شلوغ بودن تابلو باعث سردرگمی مشتری و خسته شدن مشتری خواهد شد. هر چقدر که یک تابلو مینیمال تر و خلوت تر باشد، عامه پسند تر است و در روند جذب مشتری هم تاثیر گذار تر خواهد بود و مشتری می‌ تواند بهتر با تابلویی که طرح ساده دارد ارتباط برقرار کند.

استفاده از عناصر متناسب با شغل مورد نظر در تابلو هم تاثیر زیادی روی جذابیت تابلو خواهد گذاشت و رنگی که در روند طراحی به کار گرفته می‌ شود باید شامل رنگ های مکمل باشد. برای مثال اگر پس زمینه روشن است رنگ متن تابلو باید تیره و یک رنگ مکمل با رنگ پس زمینه باشد.

ضمن تمام این موارد، می توانید از رنگ های متناسب با شغل خود هم استفاده کنید. برای مثال گل فروشی ها می توانند از رنگ سبز استفاده کنند.

نکته ی بعدی نورپردازی است. همانطور که می دانید امروزه تابلوهای تبلیغاتی دارای نورپردازی بسیار جذابی هستند. نورپردازی در طراحی باید به بهترین شکل ممکن پیاده‌ سازی شود و استفاده از لامپ های ال ای دی و اس ام دی می‌ تواند نورپردازی را زیبا و در عین حال به صرفه کند.

نقش درج لوگو روی طرح تابلوی مغازه:

بسیاری از طراحان گرافیک حرفه ای روی تابلوی مغازه به درج لوگو می‌ پردازند. درج لوگو تاثیر زیادی روی زیبایی و جذابیت یک تابلوی تبلیغاتی خواهد داشت.

به خصوص اگر آن لوگو مختص شغل شما طراحی شود. قطعاً ماندگاری بیشتری در ذهن مشتری دارد و نشان اختصاصی کسب و کار شما هم می شود.

مشتری هر جا که با این لوگو برخورد کند، متوجه می‌شود که مربوط به کسب و کار شما است. این لوگو کسب و کار شما را گسترش خواهد داد اگر دوست دارید که تابلوی مغازه ماندگار و جذاب داشته باشید حتماً از لوگو هم در آن استفاده کنید.

تابلو مغازه

انواع تابلوهای مناسب برای مغازه:

تابلو مغازه دارای تنوع بسیار بالایی می باشد و این تنوع بالا باعث شده است تا دارندگان کسب و کار مختلف بتوانند از تابلوهای متناسب با نیاز خود استفاده کنند.

در همین راستا باید بگوییم که تابلو هایی مانند تابلو چلنیوم، تابلو بک لایت، تابلو استیل و … از جمله تابلو هایی هستند که در رده ی پر کاربرد ترین تابلو های تبلیغاتی قرار می گیرند. متریال های مختلفی هم برای ساخت این تابلو ها وجود دارد که شامل چوب، سنگ، کامپوزیت، فلز و… می باشد. در میان تمام تابلو های تبلیغاتی مغازه همواره تابلو چلنیوم طرفداران بسیار بیشتری را به خود اختصاص داده است.

کلام آخر:

اکنون که به خوبی به نقش تابلو در موفقیت یک کسب و کار پی بردید سعی کنید که تابلوی مغازه مورد نیاز خود را حتماً بر اساس اصول لازم خریداری کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن کسب و کار خود را تبلیغ کنید.

سوالات متدوال

 

1. تابلو مغازه به چند دسته تقسیم می شود؟ 

تابلو استیل ، تابلو چلنیوم ، تابلو کریستالی ، تابلو کامپوزیت ، تابلو ترموود.

2. آیا ابعاد تابلو مغازه اختیاری است؟ 

بله ، تابلو مغازه را می توان طبق ابعادی که فضای سر در مغازه شما را پوشش می دهد ساخت.

3. تابلو مغازه چند روز زمان می برد تا ساخته شود؟ 

بین ۷ الی ۱۰ روز کاری زمان می برد.

4. آیا تابلو مغازه در برابر آفتاب و باران مقاوم است؟ 

بله ، متریال کاربردی در ساخت تابلو در برابر عوامل جوی و نور خورشید مقاوم هستند و گارانتی مربوط را دارا می باشد.

 

اشتراک گذاری:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
ساخت تابلو مغازه

ساخت تابلو مغازه

در حال حاضر انواع جدیدتری از تابلوهای مغازه به سرعت وارد بازار میشود که این امر برای مشتریان سودمند به نظر میرسد. ساخت تابلو مغازه

بیشتر بدانید
تابلو مغازه چوبی

تابلو مغازه چوبی

تابلو مغازه چوبی یکی از جدیدترین سبک ها برای تابلوهای فروشگاهی می باشد. در اینگونه تابلوها از چوب جهت زیرسازی و همچنین ساخت حروف مندرج

بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *