آشنایی با انواع تابلو مغازه فلکسی - تابلوسازی سلکو1

5314 275 0912

آشنایی با انواع تابلو مغازه فلکسی

تابلو مغازه فلکسی

فهرست مطالب

آشنایی با انواع تابلو مغازه فلکسی جزو اقدامات مهمی است که انجام آن باعث می شود تا شما بتوانید بهترین و مناسب ترین تابلو را برای مغازه ی خود انتخاب و خریداری کنید. در واقع تابلو برای یک مغازه جز مؤلفه‌ های بسیار مهم محسوب می شود. و استفاده از یک تابلوی مناسب و خوب باعث می شود که کسب و کار شما رشد پیدا کند و مشتری های بیشتری جذب مغازه ی شما شوند. تابلو های فلکسی یکی از انواع تابلو های تبلیغاتی به شمار می‌ آیند که جزو قدیمی‌ ترین تابلو ها محسوب می‌ شوند و معمولاً از آن ها برای سر درب مغازه ها و فروشگاه ها استفاده می کنند.

تابلو مغازه فلکسی

 می توان انواع تابلو مغازه فلکسی را جزو اولین نمونه از تابلو هایی دانست که دارای نور دهی داخلی می باشند و با پیدایش و ساخت این تابلو ها در صنعت تابلوسازی قدم بسیار بزرگی برداشته شد. و همین موضوع سبب شد که افراد با آشنایی با انواع تابلو مغازه فلکسی علاقه ی زیادی به خرید و استفاده از آن داشته باشند.  در نتیجه این تابلو ها جزو محبوب ترین و پرفروش ترین تابلو های مغازه و فروشگاه در سال‌های اخیر به شمار می آیند. در واقع می‌ توانیم اینطور بگوییم که تابلو های فلکسی نمونه‌ های اولیه و غیر پیشرفته ی تابلوهای لایت باکس به شمار می‌ آیند.

انواع تابلو مغازه فلکسی یکی از مناسب‌ ترین و بهترین تابلو های تبلیغاتی برای جایگزینی تابلو های بنری و پلاستیکی محسوب می‌ شوند. تابلو های فلکسی در اندازه و ابعاد محدودیت خاصی ندارند و افراد می توانند بر اساس ابعاد مورد نظر خود مناسب ترین سایز را سفارش دهند. معمولاً روکش روی تابلوهای فلکسی ابریشم و پوششی به نام کوتینگ می باشد که وجود کوتینگ و ابریشم سبب می شود این تابلو ها مقاومت بسیار زیادی در برابر تغییرات مختلف جوی به خصوص نور خورشید داشته باشند. و هرگز نور خورشید تاثیری روی ظاهر آن ها نخواهد گذاشت.

توجه داشته باشید تابلو های فلکسی با تابلو پلکسی متفاوت می باشند.

انواع تابلوهای مغازه فلکسی:

اگر قصد آشنایی با انواع تابلو مغازه فلکسی را دارید باید بدانید که تابلو های مغازه فلکسی به دو نوع مختلف تابلو فلکسی فیس و تابلو فلکسی تک فریم تقسیم می شوند. که هر یک از این تابلو ها ویژگی های خاص خود را دارا می باشند و در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

تابلو مغازه فلکسی

تابلو فلکسی فیس:

تابلو فلکسی فیس تابلویی می باشد که در ساخت آن از دو فریم استفاده شده است. و برای نورپردازی دارای یک فریم زیرین می باشد. و لامپ های فلورسنت یا مهتابی در آن قرار می گیرند. در فریم بالایی آن نیز طرح و فلکسی چاپ شده نصب می شود.

در امر آشنایی با انواع تابلو مغازه فلکسی، و شناخت تابلوهای فلکسی فیس می توان به ویژگی های مختلف این نوع از تابلو های فلکسی نیز پرداخت. زیرا دارای ویژگی های منحصر به فرد زیادی می باشد.

اولین ویژگی تابلوهای فلکسی فیس، جنس بدنه و روکش آن ها است. روکش و جنس بدنه آن ها به گونه ای می باشد که یک لایه چاپ شده فلکسی که طرح اصلی روی آن قرار گرفته است دیده می شود. این تابلوها کیفیت و رنگ پذیری بسیار بالایی دارند و نور به خوبی از آن ها انعکاس پیدا می کند.

 میتوان برای ساخت تابلوهای فلکسی فیس از قاب های آلومینیومی استفاده کرد. استفاده از قاب های آلومینیومی باعث می شود که منبع نور از تابلو فاصله پیدا کند و نور به صورت یکنواخت روی تابلو فلکسی پخش می شود. 

یکی از مهمترین و کلیدی ترین ویژگی های تابلو فلکسی فیس این است که در صورت آسیب دیدن روکش می توانید با هزینه ی بسیار پایینی روکش آن را تعویض کنید و جای هیچ نگرانی وجود ندارد. به طور کل هزینه ی تعویض ها و تعمیر های این تابلو بسیار پایین و مقرون به صرفه می باشد.

تابلو مغازه فلکسی

تابلو فلکسی تک فریم:

در این نمونه از انواع تابلو مغازه فلکسی یک از فریم برای نصب طرح پارچه یا فلکس استفاده می‌ شود. نورپردازی آن نیز به صورت بیرونی و با استفاده از پروژکتور ها انجام می‌ شود و بر خلاف تابلو فلکسی فیس دارای نورپردازی داخلی نمی باشد. معمولا دارندگان کسب و کار پس از آشنایی با انواع تابلو مغازه فلکسی نمونه ی فیس آن را بیشتر ترجیح می دهند.

طریقه ی ساخت تابلو های فلکسی:

در امر آشنایی با انواع تابلو مغازه فلکسی باید به طریقه ی ساخت این نوع از تابلو ها نیز اشاره شود. تابلو های فلکسی ساخت پیچیده و دشواری ندارند و همین ساخت ساده ی آن ها سبب می‌ شود که تعمیر آن ها نیز بسیار آسان باشد. در ادامه به ترتیب مراحل ساخت این تابلو ها در تابلوسازی را برای شما توضیح خواهیم داد.

مرحله اول:

اولین مرحله طراحیِ طرح مورد نظر مشتری توسط طراح می باشد. طراح باید در نرم افزار های مربوطه مانند فتوشاپ، طرح مورد نظر مشتری برای انواع تابلو مغازه فلکسی طراحی کند. بعد از این که طرح به تایید مشتری رسید، به مرحله ی اجرا در می آید.

مرحله دوم:

در مرحله ی دوم طرح انتخابی مشتری روی متریال مورد نظر چاپ می‌ شود که این چاپ با استفاده از دستگاه های مخصوص انجام  می شود. در واقع بعد از اینکه طرح آماده شد، آن را روی متریال فلکسی توسط دستگاه چاپ مخصوص به چاپ می‌ رسانند‌.

مرحله سوم:

این مرحله شامل ساخت قالب می باشد. و یک قالب که از نوع پروفیل است، باید آماده شود و فلکسی روی قالب نصب خواهد شد‌.

مرحله چهارم:

آخرین مرحله به نصب مهتابی اختصاص پیدا می‌ کند و در این مرحله نورپردازی انجام می شود. نور این تابلو ها می توان از لامپ های مختلفی از جمله مهتابی، اس ام دی و غیره تامین شود. لامپ ها در قالب پروفیل جا سازی می شوند و یا با نصب پروژکتور بر روی کار، نور پردازی را انجام می دهند.

سخن پایانی:

اکنون که به طور کامل در زمینه ی آشنایی با انواع تابلو مغازه فلکسی به آگاهی رسیده اید، می توانید برای فروشگاه، مغازه و کسب و کار خود مناسب ترین انتخاب را رقم بزنید. و یک تابلوی تبلیغاتی بسیار درجه یک را تهیه کنید. تا نقش بسیار زیادی در رونق کسب و کار شما داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تابلو مغازه مدرن
مجله

تابلو مغازه مدرن

تابلو مغازه مدرن، یک عنصر بسیار مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه‌هاست که با استفاده از طرح‌ها …

تابلو سازی در سعادت اباد
مجله

تابلو سازی در سعادت اباد

تابلوسازی یکی از حوزه‌های هنری و تجاری است که در تابلو سازی در سعادت اباد نیز رونق خوبی …

تابلوسازی در ستار خان
مجله

تابلوسازی در ستارخان

ستارخان، یکی از معروف‌ترین محله‌های تهران است که در شمال شهر واقع شده است. در این منطقه، خدمات …