همه چیز درباره ساخت و نصب تابلو چلنیوم - تابلوسازی سلکو

5314 275 0912

همه چیز درباره ساخت و نصب تابلو چلنیوم

ساخت و نصب تابلو چلنیوم

فهرست مطالب

اگر بخواهیم به همه چیز درباره ساخت و نصب تابلو چلنیوم بپردازیم باید بگوییم که تاریخچه ی این تابلو به سال ۲۰۰۰ میلادی برمی گردد و یک شرکت اسپانیایی به نام ام سی آی یک متریال جدید به نام چلنیوم را اختراع کرد. متریالی که تا قبل از آن در هیچ جا از جهان وجود نداشت. چلنیوم به دلیل این که انعطاف بسیار بالایی دارد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرد و پرکاربردترین صنعتی که می توان از چلنیوم به وفور در آن استفاده کرد، صنعت تابلو سازی می باشد.

پدیدار شدن چلنیوم در ساخت و ساز تابلو باعث ظهور تابلو های جدید تر، زیباتر و جذاب تر شد. همین موضوع صنعت تابلو سازی را با یک تحول عظیم رو به رو کرد و باعث شد که در تمامی کشور ها و تابلو سازی های مختلف در سطح جهان از چلنیوم استقبال بی نظیر صورت بگیرد.

کاربرد های تابلوی چلنیوم

امروز تبلیغات جز مهمترین اهداف کسب و کارهای مختلف به حساب می آید و باعث تعامل بین فروشنده و مشتری خواهد شد. روش‌ های زیادی برای تبلیغات کسب و کارها و فروشگاه‌ های مختلف وجود دارند که مهم ترین و تاثیرگذار ترین روش استفاده از تابلوی تبلیغاتی می باشد.

از آن جایی که تابلو های چلنیوم ظاهر زیبا، دوام بالا و کیفیت فوق العاده مناسبی دارند، در میان تابلو های تبلیغاتی جزء پر طرفدار ترین تابلو ها به حساب می آیند و اگر بخواهیم به همه چیز درباره ی ساخت و نصب تابلو چلنیوم بپردازیم باید به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که تابلو های چلنیوم جزو پر فروش‌ ترین و محبوب‌ ترین تابلو های تبلیغاتی در حال حاضر محسوب می‌ شوند که در سراسر جهان فروشندگان و دارندگان کسب و کار مختلف ترجیح می‌ دهد از این تابلو ها برای تبلیغ فروشگاه خود استفاده کنند.

علاوه بر این موارد، شرکت ها و دفتر های کاری مختلف نیز برای زیبا تر کردن و شیک تر کردن سر درب اداره و شرکت خود ترجیح می دهند که از تابلو های چلنیوم بهره ببرند. کسب و کار های مختلف دیگری مانند آرایشگاه ها، پیرایشگاه ها و غیره نیز به وفور از تابلو های چلنیوم استفاده می کنند. ‌

مراحل ساخت تابلوی چلنیوم:

در امر ساخت و نصب تابلو چلنیوم، باید به روند ساخت آن توجه ویژه ای داشت. ساختن تابلوی چلنیوم دارای سه بخش مختلف می باشد و این سه بخش شامل صفحه زیرین، جداره ها و صفحه‌ی رویی است. جنس بدنه ی  تابلوی چلنیوم از آلیاژ فلز آلومینیوم ساخته می شود. و به همین علت انعطاف زیادی دارد و ظاهر آن براق می باشد. همین موضوع سبب می‌ شود که اکثر افراد احساس کنند که آلیاژ به کار برده شده در تابلو چلنیوم استیل می باشد‌ اما هرگز چنین نیست بلکه این آلیاژ آلومینیوم است. زیرا استیل هرگز این انعطاف بالا را ندارد.

ساخت و نصب تابلو چلنیوم

استفاده از آلومینیوم

در جداره ها و سطح های زیرین تابلو مغازه از نوع چلنیوم از آلومینیوم استفاده می کنند. از خود چلنیوم نیز برای ساخت حروف برجسته ی تابلو بهره می برند و شاید همین موضوع باعث شد که نام این گونه از تابلو ها، چلنیوم باشد. در قسمت زیر حروف برجسته چلنیوم می توان از تابلو چوبی، pvc و موارد دیگر استفاده کرد. و در سطح روی حروف نیز معمولاً از پلکسی گلس های مات یا پلکسی گلاس های براق و نیمه مات استفاده می‌ کنند. که البته این پلکسی گلس ها در تنوع رنگی بالایی تولید می شوند و افراد می‌ توانند از رنگ های مختلف آن استفاده داشته باشند.

مهمترین چیزی که در روند ساخت تابلو چلنیوم از آن استفاده می‌ کنند و باعث زیبایی بیش از پیش این تابلو می شود، قابلیت نورپردازی آن است.

اگر کسی جویای همه چیز درباره ساخت و نصب تابلو چلنیوم شد باید حتما به موضوع نورپردازی اشاره ای ویژه داشته باشید. زیرا این مسئله باعث می‌ شود که تابلو چلنیوم در ساعات تاریک شب درخشش داشته باشد و جلوه ی فوق‌العاده زیبایی را دارا است. برای این کار از لامپ های مختلف ال ای دی یا اس ام دی استفاده می کنند.

مزیت های استفاده از تابلوی چلنیوم:

اگر بخواهیم به همه چیز درباره ساخت و نصب تابلو چلنیوم بپردازیم، نمی توانیم از کنار مزیت های بسیار زیاد این تابلو به سادگی گذر کنیم. زیر دارای نکات مثبت زیادی می باشد که همین نکات مثبت زیاد جزو موارد تاثیر گذار در امر پرفروش بودن این تابلو هستند.

انعطاف پذیری بالا:

همان طور که گفته شد، متریال اولیه برای ساخت تابلو چلنیوم آلومینیوم می‌باشد. که انعطاف بالایی دارد. این انعطاف بالا باعث می شود که شما بتوانید با چلنیوم تابلویی بسازید که ساخت آن با متریال های دیگر امکان‌ پذیر نخواهد بود. و نمی توان تابلو های دیگر را به این شکل ساخت.

 متریال های به کار رفته شده در تابلو های چلنیوم این امکان را به تابلو سازان می دهند که بتوانند به راحتی خلاقیت های لازم را در ساخت آن به کار بگیرند و جلوه‌ ای خاص پدید بیاورند.

ساخت و نصب تابلو چلنیوم

تنوع در طرح و رنگ:

تابلو های چلنیوم دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ هستند زیرا در ابعاد و شکل های مختلف قابلیت تولید دارند. و از پلکسی گلس های مختلف و متنوعی نیز می‌ توان برای حروف آن ها استفاده کرد. در نتیجه دارای تنوع بالایی در رنگ و ظاهر هستند که این موضوع نیز جزو عوامل مهم برای پرفروش بودن تابلو چلنیوم به حساب می آید. اکثر افرادی که به دنبال دانستن همه چیز درباره ساخت و نصب تابلو چلنیوم هستند تاکید زیادی روی این تنوع بالا دارند. و از آن به عنوان مثبت ترین ویژگی تابلو چلنیوم یاد می کنند.

مقاومت بالا:

اگر بخواهیم به همه چیز درباره ساخت و نصب تابلو چلنیوم بپردازیم، باید حتماً به مقاومت بالای این تابلو ها نیز اشاره داشته باشیم. زیرا تابلو های چلنیوم در برابر تغییرات آب و هوایی، گذر زمان، رطوبت، نور مستقیم خورشید، بارش باران و بارش برف و … مقاومت بالایی دارند و هرگز پس از مدت زمان طولانی دچار تغییر ظاهر و تغییر رنگ نخواهد شد. و همین موضوع جزو عواملی است که باعث می‌ شود بتوان از تابلو های چلنیوم طی سالیان طولانی با خیال راحت استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تابلو مغازه مدرن
مجله

تابلو مغازه مدرن

تابلو مغازه مدرن، یک عنصر بسیار مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه‌هاست که با استفاده از طرح‌ها …

تابلو سازی در سعادت اباد
مجله

تابلو سازی در سعادت اباد

تابلوسازی یکی از حوزه‌های هنری و تجاری است که در تابلو سازی در سعادت اباد نیز رونق خوبی …

تابلوسازی در ستار خان
مجله

تابلوسازی در ستارخان

ستارخان، یکی از معروف‌ترین محله‌های تهران است که در شمال شهر واقع شده است. در این منطقه، خدمات …