تابلو مغازه چوبی - تابلوسازی سلکو

5314 275 0912

تابلو مغازه چوبی

تابلو مغازه چوبی

فهرست مطالب

تابلو مغازه چوبی یکی از جدیدترین سبک ها برای تابلوهای فروشگاهی می باشد. در اینگونه تابلوها از چوب جهت زیرسازی و همچنین ساخت حروف مندرج بر روی تابلو استفاده می گردد. این حروف در تابلو مغازه چوبی معرف نام و برند تجاری محسوب می شوند. این سبک تابلو مغازه زیبایی فراوانی به ارمغان می آورد و محیطی طبیعی از عناصر طبیعت را خلق می کند تا جذابیتی هر چه بیشتر به محیط کسب و کار شما القاء کند.

تابلو مغازه چوبی را می توان از چوب های متعدد و بسیار زیبایی نظیر چوب ترموود، چوب کاج، چوب راش و دیگر چوب ها طراحی و اجرا کرد که هرکدام به نوبه خود زیبایی منحصر به فردی دارا هستند. استفاده از هر سبک و جنس از این چوب ها برای تابلو به سلیقه ی شما و طراحی مرتبط با فضای فروشگاه بستگی دارد.

تابلو مغازه چوبی چیست ؟

تابلو مغازه چوبی ، تابلویی است که در آن از چوب های متنوع استفاده می شود و بخش قابل توجهی از این تابلوها را چوب که یکی از مهمترین عناصر طبیعی به حساب می آید فرا می گیرد که می تواند نمایی طبیعی و کلاسیک را برای محیط های تجاری به ارمغان بیاورد.

تابلو مغازه چوبی در ایران در حالت متداول با کیفیت تابلویی می باشد که با استفاده از چوب ترموود ساخته می شود.

زیر سازی تابلو مغازه چوبی

زیر سازی تابلو های مغازه چوبی به دو صورت انجام می شود

روش اول : چوب ها در کنار هم به صورت افقی قرار می گیرند و توسط پیچ و پروفیل های چوبی بر روی کار نصب می شوند

روش دوم:در این روش از آهن کشی یا پروفایل گالوانیزه استفاده می شود و چوب های ترموود با استفاده از کلیپس ها بر روی زیر سازها قفل می شوند که با استفاده از این روش پیچ ها نیز بر روی نما،دیده نمی شوند به دلیل همین مزیت این روش هزینه بیشتری نسبت به به روش اول را دارد.

تابلو مغازه چوبی

انواع حروف برجسته در تابلوهای چوبی

از انواع حروف برجسته میتوان به دسته بندی زیر اشاره نمود:

  •       حروف برجسته وکیوم
  •       حروف برجسته چلنیوم
  •       حروف برجسته پلاستیک
  •       حروف برجسته فلزی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین نوع چوب در رابطه با ساخت تابلو های مغازه چوبی، چوب ترموود می باشد که میتوان الوار های آن را به هر رنگی درآورد و از آن برای ساخت یک تابلو مغازه چوبی استفاده کرد

ترموود و تابلو مغازه چوبی :

ترموود یک نوع جنس چوبی مقاوم و مستحکم است که از درخت کاج گرفته می شود که فرایند این نوع چوب متفاوت است.

برای تولید چوب ترموود،درخت کاج را با استفاده از فرایند سوزاندن و یا نیم سوز کردن چوب بدون استفاده از هرگونه مواد شیمیایی حاصل می گردد.

حال شاید سوالی برایتان به وجود بیاید که چرا باید چوب درخت را سوزاند ؟

در جواب باید گفت که سوزاندن چوب باعث افزایش مقاومت چوب ترموود در برابر شرایط محیطی و اقلیمی می شود که از این نوع چوب استفاده گسترده و وسیعی در قسمت های متفاوت و مختلف انجام می‌شود همچون تابلو مغازه چوبی،کابینت آشپزخانه،سونا خشک،کف پوش ها،پوشش های سقفی ، دیوار نماهای داخلی و خارجی و درب و پنجره های چوبی مورد استفاده قرار می گیرد.

چوب ترموود در کشورهای مختلف و گوناگونی تولید می شود که با کیفیت ترین چوب ترموود را کشور فنلاند تولید می کند و برای تولید تابلو های مغازه چوبی باید از چوب ترموود با ضخامت پروفیل بالای دوسانت استفاده کرد تا نمای جذاب تر و زیباتری به نمایش بگذارد.

تابلو مغازه چوبی قیمت ارزان 

تابلو مغازه چوبی با قیمت ارزان به تابلو هایی گفته می شود که از الوار ترموود در آن استفاده نشود و از مابقی چوب ها استفاده گردد و یا اگر هم از چوب ترموود استفاده شود جنس چوب فنلاندی نیست و توسط دیگر کشورها نظیر چین تولید شده است .

نحوه تولید چوب ترموود به چه صورت است ؟

اولین فرآیندی که برای تولید چوب ترموود استفاده می شود برش آن به ابعاد و اندازه دلخواه می باشد و بعد از انجام برش در داخل دستگاه ترموود قرار می گیرد تا با افزایش گرما و درجه حرارت بالا چوب ها خشک شده و رطوبت آن ها به صورت کامل گرفته می شود .

در مرحله دوم کار ، حرارت این دستگاه به حدی افزایش می یابد رطوبت داخل چوب ها به صفر برسد و دیگر هیچ رطوبتی در چوب باقی نماند، دمای این دستگاه بین ۱۸۰ تا ۲۲۰ درجه سانتیگراد می باشد و این فرایند به قدری ادامه دار است که رنگ الوار این چوب به رنگ قهوه‌ای روشن در بیاید

بعد از گذشت از این مرحله رفته رفته دمای دستگاه کاهش پیدا کرده و به ۱۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد تا چوب ها به آرامی سرد شوند.سپس با تزریق آب دمای چوب را به دمای محیط نزدیک می کنند.

بعد از گذشت از این مراحل تمام خصوصیات منفی چوب با فرآیند حرارت دهی بالا به چوب ها از بین رفته و قسمت گسترده ای از رزین چوب از آن بیرون می آید و قسمت باقی مانده به بلور تبدیل شده و کاملا بی ضرر می شوند.

لازم به ذکر است که قیمت چوب ترموود بر حسب تولید کشور ها مختلف و متفاوت می باشد، این چوب ها نیز می‌توانند قبل از اجرا رنگ شوند و بیش از ۲۰ نوع تنوع رنگی در آنها وجود دارد .

مزیت‌های تابلو چوبی با ترموود

  •       مقاومت بالا
  •       سبک
  •       دوام و عمری طولانی
  •       به دور از هرگونه مواد شیمیایی
  •       فاقد رزین
  •       زیبایی
  •       مقاوم در برابر پوسیدگی ها و رطوبت ها
  •       رنگ بندی متنوع

تابلو مغازه چوبی یکی از جدیدترین و زیباترین تابلو های سردر است که کاربرد فراوانی در ارائه خدمات تبلیغاتی و طراحی منحصر به فرد را نیز دارد که این تابلو ها نیز به سه قسمت متفاوت از یکدیگر تقسیم می شوند.

۱_تابلوسنتی ۲_تابلو مدرن ۳_تابلوکلاسیک

بدون شک متریال چوب یکی از بهترین ها برای دیزاین و استفاده به عنوان دکور محسوب می شود ، به این علت که هرکدام از این نوع چوب ها از نظر ترکیب بندی ، عناصر بصری ، بافت ، رنگ و …. با یکدیگر متفاوت هستند و میتوان با دستی باز طرح و اجرای مورد نظر را انجام داد که یکی از آن ها نیز تابلو مغازه چوبی می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تابلو مغازه مدرن
مجله

تابلو مغازه مدرن

تابلو مغازه مدرن، یک عنصر بسیار مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه‌هاست که با استفاده از طرح‌ها …

تابلو سازی در سعادت اباد
مجله

تابلو سازی در سعادت اباد

تابلوسازی یکی از حوزه‌های هنری و تجاری است که در تابلو سازی در سعادت اباد نیز رونق خوبی …

تابلوسازی در ستار خان
مجله

تابلوسازی در ستارخان

ستارخان، یکی از معروف‌ترین محله‌های تهران است که در شمال شهر واقع شده است. در این منطقه، خدمات …